Narrow your search

Library

CaGeWeB (159)

KU Leuven (159)

UCLL (159)

UGent (129)

KBR (119)

UAntwerpen (106)

EHC (98)

Odisee (92)

VIVES (86)

Hogeschool Gent (78)

More...

Resource type

book (149)

periodical (10)

audio (3)

dissertation (2)

map (2)

More...

Language

Dutch (142)

English (8)

Undetermined (4)

French (3)

Multiple languages (2)


Year
From To Submit

2023 (1)

2019 (1)

2018 (3)

2016 (4)

2015 (3)

More...
Listing 1 - 10 of 159 << page
of 16
>>
Sort by

Book
Gezondheid van kop tot teen
Authors: --- ---
ISBN: 907255423X Year: 2005 Volume: *7 Publisher: Brussel Stichting tegen Kanker

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Begrijpen hoe ons lichaam werkt, is een onmisbare voorwaarde om die geweldige "machine", waarin we alsmaar langer leven, beter te onderhouden. Elk orgaan is nauw verbonden met de andere. Gezondheid is een geheel, dat zich niet laat samenvatten als het vermijden van een bepaalde ziekte. De preventietips voor kanker, waaraan we aandacht schenken, hebben een gunstige invloed op veel andere vlakken. (Bron: covertekst)


Book
Het onderwijs is ook niet alles
Authors: --- --- ---
ISBN: 9029302356 Year: 1973 Publisher: Baarn : Wereldvenster,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Kinderen met schoolproblemen : het orthopedagogisch onderzoek van kinderen met leer- en gedragsmoeilijkheden.
Author:
ISBN: 9021427362 Year: 1972 Publisher: Amsterdam Wetenschappelijke uitg.

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De auteur onderzoekt de wijze waarop een kind in de school functioneer. Waarop dient een pedagoog te letten? Wat voor soort methoden gebruikt hij bij zijn werk? Waartoe moet een kind met schoolproblemen in staat zijn om deze of gene opdracht uit te voeren? Vele aspecten van het schoolonderzoek worden besproken, waarbij ook de begeleiding van het kind (door ouders,leerkrachten, groepsleidsters) en enkele principes inzake de behandeling van leer- en/of gedragsmoeilijkheden aan de orde komen. (Bron: boekcover)


Book
Historiek van het technisch en beroepsonderwijs 1830-1990
Authors: --- ---
ISBN: 9044113267 9789044113266 Year: 2002 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

ICO - Intercultureel onderwijs is een basisprincipe voor iedereen die van ver of dichtbij te maken heeft met onderwijs. Dit boek onderstreept dat. Meteen reikt het concrete startideeën voor ICO aan en licht het een rijke waaier aan bestaande initiatieven toe. Na een ruime situering van ICO ligt de klemtoon ligt op de praktijk, zodat het boek een aanzet is tot handelen. Dat handelen bestrijkt een enorm terrein: dansen, bewegen, zingen, getuigen, filosoferen, spelen, leren,... Deze uitgave is een neerslag van het ICO-Congres `Bouwstenen voor intercultureel onderwijs' (Antwerpen, 2003).


Book
Interpreter education in the digital age
Authors: ---
ISBN: 9781563686382 1563686384 9781563686399 1563686392 Year: 2015 Volume: 8 Publisher: Washington, DC Gallaudet University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"Educating sign language interpreters in the digital age"-- "This collection brings together innovative research and approaches for blended learning using digital technology in interpreter education for signed and spoken languages. Volume editors Suzanne Ehrlich and Jemina Napier call upon the expertise of 21 experts, including themselves, to report on the current technology used to provide digital enhancements to interpreter education in Australia, New Zealand, Brazil, Belgium, the United Kingdom, and the United States. Divided into three parts, Innovation, Change, and Community Engagement, this study focuses on the technology itself, rather than how technology enhances curriculum, delivery, or resources. Initiatives described in this collection range from the implementation of on-demand interpreting using iPad technology to create personalized, small-group, multidimensional models suited to digital media for 160 languages; introducing students to interpreting in a 3D world through an IVY virtual environment; applying gaming principles to interpreter education; assessing the amenability of the digital pen in the hybrid mode of interpreting; developing multimedia content for both open access and structured interpreter education environments; to preparing interpreting students for interactions in social media forums, and more. Interpreter Education in the Digital Age provides a context for the application of technologies in interpreter education from an international viewpoint across languages and modalities"--


Book
Aqueduct : competentiegericht onderwijs in een erfgoedcontext

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Erfgoededucatie mag niet alleen beschouwd worden als een onderdeel van 'geschiedenis-, kunst- en cultuurlessen', maar biedt enorme mogelijkheden voor het motiveren van leerlingen, voor innoverende vakoverschrijdende benaderingen, de relaties tussen school en gemeenschap, de Europese culturele dimensie en voor het realiseren van de transversale sleutelcompetenties: leren leren, sociale en civieke competenties, ondernemerschap, cultureel bewustzijn en culturele expressie.


Book
Inleiding in de historische pedagogiek
Author:
ISBN: 9001641490 Year: 1981 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Universities in the nineteenth and early twentieth centuries (1800-1945)
Author:
ISBN: 0521361079 9780521361071 051123113X 9780511231131 9780511228728 0511228724 0511228724 1316084604 9781316084601 1280702044 9781280702044 0511230362 9780511230363 0511316461 9780511316463 0511229569 9780511229565 9780521361057 0521361060 0521361052 9780521361064 052154114X 9780521361088 0521541131 0521361087 Year: 2004 Publisher: Cambridge, UK ; New York : Cambridge University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book tells the success story of the modern research university in Europe and its expansion to other continents. By focusing on the freedom of scientific research, teaching and study, the medieval university structure was modernised and enabled discoveries to become a professional, bureaucratically-regulated activity of the university.

Keywords

Education, Higher --- Universities and colleges --- 378.4 <09> --- 378.4 <4> --- 378.4 <4> Universiteiten--Europa --- Universiteiten--Europa --- Colleges --- Degree-granting institutions --- Higher education institutions --- Higher education providers --- Institutions of higher education --- Postsecondary institutions --- Public institutions --- Schools --- College students --- Higher education --- Postsecondary education --- History --- Universiteiten--Geschiedenis van .. --- Education --- History of education and educational sciences --- anno 1800-1999 --- Europe --- 19th century --- 20th century --- Education [Higher ] --- Universiteiten--Geschiedenis van . --- Universiteiten--Geschiedenis van --- Learning and scholarship - Europe - History - Medieval, 500-1500 --- Education, Medieval - Europe --- Universities and colleges - Europe - History --- Education, Higher - Europe - History --- Universities and colleges - Europe - History - 19th century --- Universities and colleges - Europe - History - 20th century --- Education, Higher - Europe - History - 19th century --- Education, Higher - Europe - History - 20th century --- Education, Medieval --- Education, Medieval. --- Learning and scholarship --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- anno 500-1499 --- anno 1500-1799 --- 378 "04/14" --- 378 <09> --- 378 <09> Geschiedenis van het hoger onderwijs. Geschiedenis van het universitair onderwijs --- Geschiedenis van het hoger onderwijs. Geschiedenis van het universitair onderwijs --- 378 "04/14" Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen)--Middeleeuwen --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen)--Middeleeuwen --- Erudition --- Scholarship --- Civilization --- Intellectual life --- Research --- Scholars --- Medieval education --- Seven liberal arts --- Civilization, Medieval --- #A9502A --- Universités --- Savoir et érudition --- Histoire --- History. --- anno 1900-1999 --- Enseignement supérieur


Book
Volwassenenvorming : een integrale en integratieve benadering
Author:
ISBN: 9020960792 Year: 2005 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit boek geeft de auteur een grondig inzicht in het leren van volwassenen en in de wijze waarop aan dat leren optimale kansen kan worden gegeven. Hij ontwikkelde een eigen visie en praktijk. Zijn benadering is het best te karakteriseren als integraal: alle aspecten mee verrekenend, en integratief: gericht op een zo groot mogelijke integratie of heelheid bij de betrokkenen. Steeds wordt een leren-met-de-gehele-persoon beoogd. Dat perspectief kan vooral in vormingsprogramma's van lange duur, maar niet enkel daar, bewust worden vastgehouden. In ons westers leef- en werkklimaat is een dergelijke benadering eigenzinnig, ja zelfs tegendraads te noemen, omdat zij ingaat tegen eenzijdige klemtonen die momenteel courant worden gelegd (in de vele 'functionele' opleidingen die worden aangeboden).


Book
Bewegen, spreken, voordragen : werkboek voor kleuterklassen, basisschool, middelbaar en voortgezet onderwijs.
Authors: ---
ISBN: 900211351X Year: 1971 Publisher: Antwerpen Standaard

Listing 1 - 10 of 159 << page
of 16
>>
Sort by