Listing 1 - 10 of 159 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Begrijpen hoe ons lichaam werkt, is een onmisbare voorwaarde om die geweldige "machine", waarin we alsmaar langer leven, beter te onderhouden. Elk orgaan is nauw verbonden met de andere. Gezondheid is een geheel, dat zich niet laat samenvatten als het vermijden van een bepaalde ziekte. De preventietips voor kanker, waaraan we aandacht schenken, hebben een gunstige invloed op veel andere vlakken. (Bron: covertekst)
Education à la santé --- Gezondheidsvoorlichting --- 052888.jpg
Choose an application
Sociology of education --- Adult education. Lifelong learning --- Illich, Ivan D. --- 371 --- #GSDBP --- Onderwijs. Schoolwezen --- 371 Onderwijs. Schoolwezen
Choose an application
De auteur onderzoekt de wijze waarop een kind in de school functioneer. Waarop dient een pedagoog te letten? Wat voor soort methoden gebruikt hij bij zijn werk? Waartoe moet een kind met schoolproblemen in staat zijn om deze of gene opdracht uit te voeren? Vele aspecten van het schoolonderzoek worden besproken, waarbij ook de begeleiding van het kind (door ouders,leerkrachten, groepsleidsters) en enkele principes inzake de behandeling van leer- en/of gedragsmoeilijkheden aan de orde komen. (Bron: boekcover)
leerproblemen --- gedragsstoornissen --- Educational sciences --- Orthopedagogics --- kinderen --- schoolproblemen --- EDUCATION --- SPECIAL, Netherlands --- Education, Special. --- #GSDBP --- orthopedagogiek --- leerstoornissen --- orthopedagogie --- Special Education --- Educations, Special --- Special Educations --- Disabled Persons --- Netherlands. --- Aruba --- Curacao --- Holland --- Kingdom of the Netherlands --- Sint Maarten --- SPECIAL, Netherlands. --- Education --- Special, netherlands. --- Education, Special
Choose an application
ICO - Intercultureel onderwijs is een basisprincipe voor iedereen die van ver of dichtbij te maken heeft met onderwijs. Dit boek onderstreept dat. Meteen reikt het concrete startideeën voor ICO aan en licht het een rijke waaier aan bestaande initiatieven toe. Na een ruime situering van ICO ligt de klemtoon ligt op de praktijk, zodat het boek een aanzet is tot handelen. Dat handelen bestrijkt een enorm terrein: dansen, bewegen, zingen, getuigen, filosoferen, spelen, leren,... Deze uitgave is een neerslag van het ICO-Congres `Bouwstenen voor intercultureel onderwijs' (Antwerpen, 2003).
Technical education --- Vocational education --- History --- intercultureel onderwijs --- History of education and educational sciences --- Technical, artistic and vocational education --- anno 1800-1999 --- Belgium --- 481.2 --- België --- Beroepsonderwijs --- Technisch onderwijs --- 030066.jpg --- 032158.jpg --- BSO: geschiedenis --- Intercultureel onderwijs --- TSO: geschiedenis --- 482 --- Evolutie --- Geschiedenis --- #GGSB: Geschiedenis (Belgie) --- #GGSB: Onderwijs --- #PBIB:2004.2 --- Education, Vocational --- Vocational training --- Work experience --- Education --- Education, Technical --- Professional education --- Onderwijstypen en onderwijsvormen --- 19th century --- 20th century --- Geschiedenis van opvoeding en pedagogiek --- Technisch, kunst- en beroepsonderwijs --- Secundair onderwijs --- Technisch secundair onderwijs --- Beroepssecundair onderwijs --- #gsdb8 --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Geschiedenis (Belgie) --- Onderwijs
Choose an application
"Educating sign language interpreters in the digital age"-- "This collection brings together innovative research and approaches for blended learning using digital technology in interpreter education for signed and spoken languages. Volume editors Suzanne Ehrlich and Jemina Napier call upon the expertise of 21 experts, including themselves, to report on the current technology used to provide digital enhancements to interpreter education in Australia, New Zealand, Brazil, Belgium, the United Kingdom, and the United States. Divided into three parts, Innovation, Change, and Community Engagement, this study focuses on the technology itself, rather than how technology enhances curriculum, delivery, or resources. Initiatives described in this collection range from the implementation of on-demand interpreting using iPad technology to create personalized, small-group, multidimensional models suited to digital media for 160 languages; introducing students to interpreting in a 3D world through an IVY virtual environment; applying gaming principles to interpreter education; assessing the amenability of the digital pen in the hybrid mode of interpreting; developing multimedia content for both open access and structured interpreter education environments; to preparing interpreting students for interactions in social media forums, and more. Interpreter Education in the Digital Age provides a context for the application of technologies in interpreter education from an international viewpoint across languages and modalities"--
#KVHA:Vertaalwetenschap; Gebarentaal --- #KVHA:Doventolken --- Tolken en technologie --- Tolken voor doven --- Gebarentaal --- Interpreters for the deaf --- Sign language --- High technology and education. --- opleiding --- tolken --- Education. --- Study and teaching. --- Tolken en technologie. --- opleiding. --- High technology and education --- Study and teaching --- Education --- EDUCATION / Bilingual Education. --- LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES / Sign Language. --- LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES / Translating & Interpreting. --- Education and high technology --- Deaf --- Gesture language --- Language and languages --- Gesture --- Signs and symbols --- Deaf, Interpreters for --- Sign language interpreters --- Translators --- Translating services --- Means of communication --- Sign language - Study and teaching --- Interpreters for the deaf - Education
Choose an application
Erfgoededucatie mag niet alleen beschouwd worden als een onderdeel van 'geschiedenis-, kunst- en cultuurlessen', maar biedt enorme mogelijkheden voor het motiveren van leerlingen, voor innoverende vakoverschrijdende benaderingen, de relaties tussen school en gemeenschap, de Europese culturele dimensie en voor het realiseren van de transversale sleutelcompetenties: leren leren, sociale en civieke competenties, ondernemerschap, cultureel bewustzijn en culturele expressie.
Didactics of secundary education --- Teaching --- audiences --- cultural heritage --- Didactics of primary education --- 456.6 --- Erfgoededucatie --- 113552.jpg --- 120084.jpg --- #PBIB:+118.20 --- 476.1 --- Competentiegericht onderwijs --- Lager onderwijs --- Erfgoed en geschiedenis : Onderwijs --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- architectural heritage --- Cultural property --- Europe --- Educational aspects --- Didactics of primary education. --- Didactics of secundary education. --- Teaching. --- architectural heritage. --- audiences. --- cultural heritage.
Choose an application
historische pedagogiek --- History of education and educational sciences --- Education --- -#gsdbP --- geschiedenis --- onderwijs --- Children --- Education, Primitive --- Education of children --- Human resource development --- Instruction --- Pedagogy --- Schooling --- Students --- Youth --- Civilization --- Learning and scholarship --- Mental discipline --- Schools --- Teaching --- Training --- History --- History. --- -#GGSB: Onderwijs --- #GGSB: Pedagogie --- #gsdbP --- #GGSB: Onderwijs --- Onderwijs --- Pedagogie
Choose an application
This book tells the success story of the modern research university in Europe and its expansion to other continents. By focusing on the freedom of scientific research, teaching and study, the medieval university structure was modernised and enabled discoveries to become a professional, bureaucratically-regulated activity of the university.
Education, Higher --- Universities and colleges --- 378.4 <09> --- 378.4 <4> --- 378.4 <4> Universiteiten--Europa --- Universiteiten--Europa --- Colleges --- Degree-granting institutions --- Higher education institutions --- Higher education providers --- Institutions of higher education --- Postsecondary institutions --- Public institutions --- Schools --- College students --- Higher education --- Postsecondary education --- History --- Universiteiten--Geschiedenis van .. --- Education --- History of education and educational sciences --- anno 1800-1999 --- Europe --- 19th century --- 20th century --- Education [Higher ] --- Universiteiten--Geschiedenis van . --- Universiteiten--Geschiedenis van --- Learning and scholarship - Europe - History - Medieval, 500-1500 --- Education, Medieval - Europe --- Universities and colleges - Europe - History --- Education, Higher - Europe - History --- Universities and colleges - Europe - History - 19th century --- Universities and colleges - Europe - History - 20th century --- Education, Higher - Europe - History - 19th century --- Education, Higher - Europe - History - 20th century --- Education, Medieval --- Education, Medieval. --- Learning and scholarship --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- anno 500-1499 --- anno 1500-1799 --- 378 "04/14" --- 378 <09> --- 378 <09> Geschiedenis van het hoger onderwijs. Geschiedenis van het universitair onderwijs --- Geschiedenis van het hoger onderwijs. Geschiedenis van het universitair onderwijs --- 378 "04/14" Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen)--Middeleeuwen --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen)--Middeleeuwen --- Erudition --- Scholarship --- Civilization --- Intellectual life --- Research --- Scholars --- Medieval education --- Seven liberal arts --- Civilization, Medieval --- #A9502A --- Universités --- Savoir et érudition --- Histoire --- History. --- anno 1900-1999 --- Enseignement supérieur
Choose an application
In dit boek geeft de auteur een grondig inzicht in het leren van volwassenen en in de wijze waarop aan dat leren optimale kansen kan worden gegeven. Hij ontwikkelde een eigen visie en praktijk. Zijn benadering is het best te karakteriseren als integraal: alle aspecten mee verrekenend, en integratief: gericht op een zo groot mogelijke integratie of heelheid bij de betrokkenen. Steeds wordt een leren-met-de-gehele-persoon beoogd. Dat perspectief kan vooral in vormingsprogramma's van lange duur, maar niet enkel daar, bewust worden vastgehouden. In ons westers leef- en werkklimaat is een dergelijke benadering eigenzinnig, ja zelfs tegendraads te noemen, omdat zij ingaat tegen eenzijdige klemtonen die momenteel courant worden gelegd (in de vele 'functionele' opleidingen die worden aangeboden).
Volwassenenvorming --- Volwassenenvorming. --- Methodiek. --- volwasseneneducatie --- Adult education. Lifelong learning --- 374.7 --- #GGSB: Catechese (geloofsopvoeding) --- #GGSB: Pastoraal --- #PBIB:2005.2 --- #gsdbP --- C6 --- volwassenen --- vorming --- vormingswerk --- 712 Onderwijs voor volwassenen --- #KVHB:Volwasseneneducatie --- 493 --- andragogie --- volwassenenonderwijs --- volwassenenvorming --- Volwasseneneducatie (levenslang leren, permanente educatie, tweedekansonderwijs) --- sociaal-cultureel werk --- 113883.jpg --- Volwassenenvorming ; Vlaanderen --- sociaal-cultureel werkers --- 374.7 Education permanente. Permanent education. Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen nen --- Education permanente. Permanent education. Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen nen --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- sociaal-cultureel werk, volwasseneneducatie, permanente educatie, educatief verlof --- Volwasseneneducatie --- 374 --- Adulthood --- Psychological aspects --- Levenslang leren --- Vormingswerker --- Begeleiden --- 374.7 Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen --- Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen --- 374.7 Education and training out of school. Further education for adults --- Education and training out of school. Further education for adults --- Sociaal-cultureel werker --- Begeleiding --- Catechese (geloofsopvoeding) --- Pastoraal
Choose an application
Didactics of secundary education --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- Didactics of languages --- versjes (genre) --- #BSCH: vak: Nederlands --- Nederlands --- dramatische expressie --- expressie --- bewegingsexpressie --- 476.1 --- Onderwijs --- Poëzie --- Voordrachtkunst --- Dramatische expressie --- Schoolbooks - Didactic material
Listing 1 - 10 of 159 | << page >> |
Sort by
|